4.2.2016 | Helsinki | Lean-johtaminen terveydenhuollossa ja palvelualoilla

04.02.2016 kello 8.30–16
 Biomedicum
 Haartamaninkatu 8, Helsinki

Lean-ajattelu on noussut yhdeksi maailman sovelletuimmista johtamisfilosofioista. Lean-ajattelu tähtää mahdollisimman suureen asiakasarvoon – oikealla määrällä resursseja oikeaan aikaan. Myös suomalaisessa terveydenhuollossa lean-ajattelun hyödyntäminen on tuottanut lupaavia tuloksia.

Merkittäviin tuloksiin pääseminen edellyttää muutosta johtamisen kulttuurissa. Lean vaatii tavoitteellista, osallistavaa ja kuuntelevaa johtajuutta.

Suomen Lean-yhdistyksen järjestämässä terveydenhuoltoon ja palvelualoille keskittyvässä seminaarissa pureudutaan johtajuuteen ja johtamisjärjestelmien rakentamiseen.

Seminaari on tarkoitettu kaikille terveydenhuollossa toimiville ammattilaisille, jotka ovat kiinnostuneita sujuvoittamaan potilaiden hoitoketjuja.
Seminaarin puheenjohtajana toimii
 kehittämisjohtaja Tuula Heinänen, Espoon kaupunki

Sitova ilmoittautuminen Lyytin kautta viimeistään 26.1.2016.

8.30    Ilmoittautuminen ja kahvi

9.15     Tilaisuuden avaus

9.30     Suomen Lean-yhdistyksen puheenvuoro, Kalle Arsalo, toiminnanjohtaja

9.45     Beyond Heroes: A Lean Management System
Kim Barnas, President of ThedaCare Center for Healthcare Value

10.45   Kahvi

11.15    Johtaminen ilman hierarkiaa – case Siili, Seppo Kuula, toimitusjohtaja, Siili Solutions Oyj

12.00   Lounas

13.00   Sujuvat toimintatavat Espoossa – case-esimerkit perusterveydenhuollosta ja sosiaalitoimesta
Tuija Kumpulainen, johtava ylilääkäri, Marja Dahl, aikuissosiaalityön päällikkö

14.00   Kahvi

14.30   Lean-johtaminen Yleisradion verkkokehityksessä
Mirette Kangas, Head of Lean & Agile Development, YLE
15.15    Beyond Heroes: How to apply – a practical view, Kim Barnas

15.50    Seminaarin päätössanat, Tuula Heinänen, kehittämisjohtaja

16.00    Seminaari päättyy

Yleiset peruutusehdot
Ilmoittautumisen peruuttaminen myöhemmin kuin 8 päivää ennen tapahtumaa johtaa osallistumismaksun laskuttamiseen kokonaisuudessaan. Sama koskee myös paikalle saapumattomuutta. Mikäli et pääse osallistumaan, voit antaa paikkasi kollegallesi, mutta muista informoida tästä yhdistyksen yhteyshenkilöä viimeistään 8 päivää ennen tapahtumaa. Järjestäjä varaa oikeuden muutoksiin seminaarin ohjelmassa.