Ensimmäinen Lean Practitioner -kurssi oli menestys!

Suomen Lean-yhdistyksen yhteistyössä hollantilaisen Lean Management Instituut’in kanssa ensimmäistä kertaa järjestämä Lean Practitioner -kurssi sai erinomaisen vastaanoton. Kurssi koettiin hyvin onnistuneeksi ja kurssilaiset olivat tyytyväisiä sen antiin.

LPD_Zeist2

Ensimmäiset Lean Practitioner -kurssilaiset ovat valmistuneet. Tyytyväisiä kurssilaisia Zeist’in kaupungissa Hollannissa. 12.6. – 15.6.2017 järjestetty matka oli Lean Practitioner -kurssin päätösmatka.

Matkan aikana kurssilaiset esittelivät koulutukseen kuuluvan kehityshankkeensa tulokset (A3 presentations), osallistuivat päätöstenttiin sekä saivat todistuksensa. Kurssilaisilla oli matkalla myös erinomainen tilaisuus kehittää osaamistaan tutustumiskäynneillä hollantilaisiin organisaatiohin eri puolella maata.

Osallistujat kokivat kurssin vahvistaneen ja laajentaneen käsitystä lean-filosofiasta: ”Tuhdin teoria-annoksen lisäksi kurssilta sai  uudenlaista tulokulmaa koko ajatteluun prosessien järjestämisestä, olivatpa ne siiten tuotantoa tai esim. palvelua. Vaikuttavimmat asiat ovat loppujen lopuksi melko yksinkertaisia ja edullisia toteuttaa, suurin investointi on yleensä aika ja avoin mieli. Kurssi auttoi kirkastamaan kokonaiskuvaa. Yksittäisistä menetelmistä ja työkaluista muodostui selkeä kokonaisuus, jossa kaikki osat liityvät vahvasti toisiinsa.”

Suomen Lean-yhdistyksen ensimmäiseen englanninkielellä toteutettuuun LPP-koulutuskokonaisuuteen osallistui 11 kurssilaista.

Seuraavaa Lean Practitioner kurssia suunnitellaan parhaillaan ja sellainen käynnistynee alkuvuodesta 2018. Tarkemmat tiedot päivämäärineen ovat käytössä viimeistään syyskuun alussa. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä toiminnanjohtajaan.