Lean Health 2020 on ovella – olethan sinä jo mukana?

Lean Health 2020 -tapahtumassa pääset syventymään todella käytännönläheisesti työpajatyöskentelyssä leanin eri osa-alueisiin.
Vaikka työpajojen vetäjät ja esimerkit ovat sosiaali- ja terveyspuolelta, niin esim. Päättäjäkanava, Hoshin Kanri- ja kerroksittaisen johtamisen työpajat soveltuvat hyvin muidenkin toimialojen johdolle ja Lean-kehittäjille. Esim. Teollisuuden puolelta meillä on jo ryhmiä mukana. Osallistuminen ryhmänä onkin hyödyllistä, koska näin pääsette organisaationa mukaan moneen työpajaan ja pääsette tapahtumaan edullisella ryhmähinnalla.
Tutustu ja ilmoittaudu heti, paikkoja työpajoihin on rajoitetusti.

KOKO PÄIVÄN TYÖPAJAT
Kanava 1: Päättäjä-kanava
Työpajan tavoitteena on ymmärtää, mitä LEAN tarkoittaa julkisella sektorilla ja mitä hyötyjä sillä tavoitellaan. Lisäksi tavoitteena on ymmärtää, miten LEANin käyttöönottoa voidaan edistää.

Kanava 2: Hoshin Kanri
Työpajassa opetetaan organisaation strategian toteuttamista Hoshin Kanri menetelmällä. Työpajasta saa parhaan hyödyn, jos organisaation johtoryhmästä osallistuu useampi henkilö.

Kanava 3: Lean sosiaalihuollossa
Työpajan tavoitteena on edistää leanin käyttöönottoa sosiaalihuollossa ja herättää osallistujien ajatuksia ja inspiraatiota siitä, kuinka visuaalisen johtamisen ja lean-kehittämisen avulla saadaan parempaa
palvelua sosiaalihuollon asiakkaille ja tyytyväisiä työntekijöitä

Osallistujamäärä työpajoihin on rajattu, kannattaa toimia nopeasti!

PUOLEN PÄIVÄN TYÖPAJAT

Jos haluat mieluummin osallistua kahteen puolen päivän mittaiseen työpajaan, voit valita seuraavista:

Aamupäivän kanava 4
Iltapäivän kanava 9
Kerroksittainen johtaminen
Työpajan tavoitteena on oppia, miten kerroksittaisella johtamisella ja sen visualisoinnilla käytännössä voidaan toteuttaa valittua strategiaa. Osallistujan tulee valmistautua ottamalla mukaansa oman organisaationsa strategiset tavoitteet ja omalla operatiivisella vastuulla olevat toiminnan tavoitteet.

Aamupäivän kanava 5
Iltapäivän kanava 10
Johtamisen vakiointi
Työpajan tavoitteena on antaa osallistujille oppi siitä mitä johtamisen vakiointi tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Jokainen osallistuja pääsee tekemään omaa johtamistaan helpottavan tai tukevan vakioidun ohjeen otettavaksi käyttöön heti seuraavana työpäivänä. Työpajaan on hyvä ottaa mukaan oman organisaation strategiset tai toiminalliset tavoitteet.

Aamupäivän kanava 6
Iltapäivän kanava 11
Vakiointi
Työpajassa käsitellään vakioidun työn rakentamista, kuinka sitä kehitetäään jatkuvan parantamisen menetelmin ja mitä hyötyjä näin voidaan saavuttaa.

Aamupäivän kanava 7
Iltapäivän kanava 12
Ongelmanratkaisu
Onko ongelma, jota lähdette ratkaisemaan todellinen? Onko se asiakkaan vai organisaation ongelma? Työpajan tavoitteena on oppia systemaattista ongelmanratkaisua A3-menetelmällä ja miten tunnistetaan asiakkaan todelliset, lisäarvoon liittyvät ongelmat.

Aamupäivän kanava 8
Iltapäivän kanava 13
Kaizen
Muutos parempaan? Työpajassa opit kaizenin toteuttamisen harjoitusten avulla. Pajan jälkeen olet valmis kokeilemaan ikioman kaizenin toteuttamista.
Osallistujamäärä työpajoihin on rajattu, kannattaa toimia nopeasti!

Tilaisuus on kokonaan suomenkielinen.
Katso lisätietoja tapahtumasta ja käy ilmoittautumassa Lyytiin.
Nähdään Finlandia-talolla 5.2.2020!

P.S. Jos et vielä ole Suomen Lean-yhdistyksen jäsen, niin hae mukaan!
Järjestämme vuodessa 3-5 pelkästään jäsenille suunnattuja veloituksettomia tilaisuuksia. Jäsenenä pääset erinomaisesti verkostoitumaan samojen haasteiden parissa työskentelevien kollegojen kanssa.