Lean-yhdistyksen kevät 2020

LEAN HEALTH 2020 Finlandia-talolla 5.2.2020
Sosiaali- ja terveyspalvelujen Lean-tapahtuman ilmoittuminen on sujunut suunnitelmien mukaan ja osa työpajoista onkin jo täyttymässä. Lean Health tapahtuma perustuu tänä vuonna työpajoille ja siten käytännön tekemiseen. Myös muiden toimialojen edustajat hyötyvät työpajojen annista. Organisaatiosta kannattaa lähteä ryhmällä, alennukset jo lähtien 4 osallistujasta.

Osallistujamäärä työpajoihin on rajoitettu. Varaa paikkasi heti!

Jäsenilta 27.2.2020 Helsinki
Perinteisen uusien ja vanhojen jäsenten verkostoitumistapahtuman nimenä käytämme jatkossa ytimekkäästi nimeä ”jäsenilta”. Tässä iltatilaisuudessa uudet ja vanhat yhdistyksen jäsenet kokoontuvat lean-teeman pariin ja verkostoitumaan toistensa kanssa.
Ilmoittaudu heti!

Liikettä laatuun Leanilla 26.3.2020 Helsinki
Lean-yhdistys ja Laatukeskus järjestävät yhdessä aamupäivän seminaarin, jossa kuulet kokemuksia leanista eri sektoreilla löydät parhaat käytännöt juuri sinun organisaatiollesi ja vältät pahimmat karikot. Edustettuna sekä puheenvuoroin, että case-esimerkein ovat teollisuus ja julkissektori sekä startup -maailma. Tilaisuuden ohjelma on vielä vahvistumassa, mutta halutessasi voit varata paikan jo nyt. Ilmoittaudu Lyytissä.

LPPDE Europe Conference – Lean Innovation 5.-7.5. Radisson Blu Royal, Helsinki
Järjestämme yhdessä Lean Product and Process Development Exchange Ltd:n kanssa ensimmäistä kertaa Suomessa  LPPDE Europe Conferencen. LPPDE on Lean-yhdistyksen tapaan non-profit organisaatio. Varsinainen seminaaripäivä on 6.5. ja meillä tulee olemaan sekä seminaaria ennen että jälkeen myös kaksi workshopia.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen.

Japan Genba Kaizen Seminar 11.-15.5. Nagoya, Japan
Uskomattoman hieno oppimiskokemus tiedossa jo Leanin parissa työskenteleville. Tämän viiden päivän mittaisen seminaarin vetää Shingijutsun legendaarinen Sato-san ja se alkaa yhden päivän mittaisella luokkahuoneopetuksella, jossa käydään läpi Genba Kaizenin vaatimat konseptit ja työkalut. Sen jälkeen työskentelemme intensiivisesti neljä päivää prosessinkehittämisen työpajassa, jossa pääsemme hyödyntämään oppejamme todellisessa tehdasympäristössä. Lopuksi pääsemme vielä tutustumaan Toyota museoon sekä yhteen tehtaaseen.

Seminaari toteutuu, kun vähintään kymmenen osallistujaa on ilmoittautunut. Varaa paikkasi mahdollisimman nopeasti!

Aiemmin vastaavaan osallistunut Niku Jalkanen Kavokerrilta tiivisti kokemuksensa näin:

”Tämä oli erinomainen viikko, antoi paljon uusia ajatuksia ja auttoi ymmärtämään syvällisemmin lean-filosofiaa. Paljon käytännön tekemistä yhdistettynä teoriakoulutukseen. Lisäksi mahtavat tehdas- ja museovierailut. Tämän kaizenin anti on suunnattu henkilöille, joilla on omakohtaista kokemusta leanin soveltamisesta ns. kädet savessa. Tänne ei kannata lähteä hakemaan ensikosketusta leaniin.”