Olen vuodesta 2018 pitänyt vlogia, jossa olen tarkastellut lean-filosofian toteuttamista käytännön elämässä .
Edelliset jaksot ovat edelleen nähtävissä Youtubessa. Aiemmissa vlogeissa olen kertonut leanista ja siitä, miksi se on vaikeaa, johtamisesta, koulutuksesta, päivittäisjohtamisesta palveluprosesseissa, Hoshin Kanrista ja Gemba-kävelystä.
Uusimassa vlogissani keskitys lean-onnistumisiin sekä siihen, miten päivittäisjohtamisella voidaan parantaa asiakaspalvelua.
Päivittäisjohtamista on tyypillisesti päivittäin pidettävät lyhyet (5-15 minuuttia) palaverit. Ne toteutetaan yleensä aamulla, lähiesimiehen vetämänä koko tiimin kesken. Sen tavoitteena on keskustella, mitä edellisenä päivänä on tapahtunut, sopeutua yllätyksiin, suunnitella päivän työt ja lopuksi palata töiden pariin. Päivittäin on myös hyvä käydä läpi tiimiä koskeva asiakaspalaute. Tavoitteena on, että työpäivän kulku on suunniteltu hyvin.
Lisää linkkejä suositeltaville sivuille:
https://leanthinking.fi
https://planet-lean.com
http://leanglobal.org
Vloggaaja Kai Mäenpää on yhdistyksen pitkäaikainen jäsen. Hän on ollut myös mukana yhdistyksen halloituksessa. Kai toimii laatujohtajana Planmeca Oy:ssä